De dode hoek ervaren met een VR-bril

De dode hoek ervaren met een VR-brill

Met de VR-brillen kruip je in de huid van een vrachtwagenchauffeur en maakt kennis met de dode hoeken rond de vrachtwagen.

Tijdens deze beleving begrijp je dat een vrachtwagenchauffeur op heel veel dingen tegelijk moet letten en “ogen te kort heeft”. Na deze beleving zijn je leerlingen als fietser of voetgangers meer op hun hoede voor de dode hoek en kiezen ze alleen nog veilige plaatsen in de buurt van grote voertuigen. VSV-medewerker Christopher legt je alles haarfijn uit.