De schoolfietsen van Velo op School

VOS

Het Velo Op School-project ontstond als antwoord op de vraag van scholen om met kinderen uitstappen te kunnen doen met de fiets. Dit is niet vanzelfsprekend omdat niet alle kinderen een fiets hebben (of meenemen).

Om fietsmobiliteit bij kinderen en jongeren te stimuleren vanuit scholen werden er door Velo vzw fietsen ontworpen die gericht zijn op duurzaamheid, veiligheid en (vooral) een beperkte nood aan onderhoud en herstel. Dat type fiets vind je niet zomaar op de particuliere fietsenmarkt. Kortom: een fiets die tegen een grotere “stoot” kan dan de fietsen thuis.

Herbekijk deze sessie: