Politiezone met verkeerseducatief aanbod

Politie

Een politiezone met een verkeerseducatief aanbod voor scholen

Fietstraining geven op de speelplaats of in de turnzaal kan een leerkracht zelf wel. Ook het aanleren van de verkeersborden in de klas. Maar om te trainen en te testen in het echte verkeer ervaren heel wat leerkrachten een drempel.

Kunnen alle leerlingen voldoende fietsen? Wat als het misloopt? Waar fiets ik vooral wel en niet?

Om die drempel te overwinnen rekenen de scholen (en de VSV) op de hulp en aanwezigheid van de lokale politie. Daar zijn ze echt een meerwaarde. Davine van de politiezone Assenede-Evergem komt vertellen welke ondersteuning zij zoals bieden aan scholen bij praktijkgerichte verkeerseducatie. Ze doen zoveel dat ze het zelfs hebben kunnen bundelen in een heuse brochure. Na deze sessie ga je ongetwijfeld samenzitten met je school en je politiezone om ook zo’n dingen samen te doen.

Herbekijk deze sessie: