Cirque du Vélo

Om kinderen veilig en zelfstandig te leren fietsen in het verkeer, kan je werken met de fietsbrevetten van de VSV. Hoe ga je hiermee aan de slag? Wat heb je hiervoor nodig? Werk je aan de eindtermen? Je komt het te weten vanuit een knusse schouwburgzetel waar je kan genieten van een spectaculaire show: Cirque du Vélo!

Enkele leerlingen van basisschool ’t Groentje uit Vilvoorde fietsen op het grote podium door de leerlijn verkeer van de VSV, van Loopfietsbrevet tot Het Grote Fietsexamen. Ze worden daarbij vakkundig begeleid door onze VSV-circusdirecteurs Erik en Paul. Je wordt meegenomen in het verhaal van twee kinderen die fietsacrobaten bij het circus willen worden. Daarvoor moeten ze eerst de vier fietsbrevetten van de VSV behalen.

Zullen de kinderen slagen in hun fietsopleiding? Circusschool Circolito uit Vilvoorde doet het alvast voor met hun kunstjes!