Het nieuwe VSV-aanbod voor het secundair onderwijs

211012_Congres VOS_DD (4)

Het secundair onderwijs heeft nieuwe eindtermen rond verkeerseducatie en kan daarbij wel wat hulp gebruiken. Naast de gekende Verkeersweken ontwikkelde de VSV enkele nieuwe projecten voor deze doelgroep zoals een actiepakket rond fietsverlichting en een online oefenplatform, dat vanaf het schooljaar 2022-2023 gratis aangeboden wordt.

In het actiepakket zitten materialen voor een actie ’s morgens aan de fietsenstalling in de donkere wintermaanden, zoals V-borden om de actie aan te kondigen, stuurhangers na een fietsverlichtingscontrole en reflecterende stickers om op de fietsen te plakken. Met het online platform kunnen leerlingen zelfstandig hun kennis en inschatting rond verkeersveiligheid testen. VSV-medewerker Pieter vertelt er alles over in deze sessie.

Herbekijk hier de sessie: