Hoe maak je een route voor Het Grote Fietsexamen?

Grote Fietsexamen

Zien en gezien worden

Zowat de helft van de Vlaamse basisscholen organiseert Het Grote Fietsexamen. Een test in het echte verkeer waarbij de leerlingen om de twee minuten individueel een bewegwijzerd parcours afleggen.

Onderweg staan leerkrachten, ouders, politieagenten of andere vrijwilligers om na te gaan of ze het al dan niet goed doen. De andere helft van de basisscholen twijfelt nog wat, o.a. omdat ze niet weten hoe ze zo’n parcours moeten uitstippelen in de buurt van hun school. Een schepen uit Wuustwezel getuigt over hun aanpak, van idee tot realisatie. Wedden dat je ook de smaak te pakken krijgt?