Inspiratiesessie voor lagere school

maat op straat 1

Inspiratiesessie voor lagere school

’t Dreefke uit Hoogstraten heeft het afgelopen schooljaar verschillende stappen ondernomen om hun schoolomgeving veiliger te maken. Ze delen hun ervaring met plezier om andere scholen te inspireren.

Nadien vertelt de VSV meer over hoe de leerlijn verkeer tot stand is gekomen en welke materialen je kan gebruiken om er rond te werken.

NIEUW: Op basis van die leerlijn werd er zeer recent ook een jaarplan verkeer per klas ontwikkeld. Tot slot laten we nog een school aan het woord over hun verkeersparcours op de speelplaats. Zowel voetgangerstraining als fietstraining kan er eenvoudig gegeven worden zonder dat je veel tijd kwijt bent met het opstellen van materialen.