Klimaatfietstocht voor het basisonderwijs

MOS

Hoe organiseer je in je eigen (school)omgeving een klimaatfietstocht voor jouw leerlingen van de 3e graad basisonderwijs? MOS biedt hiervoor alle hulpmiddelen en tips aan. Via zeven zelfgekozen stopplaatsen en verschillende doe-activiteiten ontdekken de leerlingen hoe ze met hun dagelijkse keuzes invloed uitoefenen op de klimaatverandering en wat ze kunnen doen om deze een halt toe te roepen. Ze leren zo klimaatbewuster denken en handelen. In deze sessie wordt de methodiek en het materiaal van deze klimaatfietstocht voorgesteld en toegelicht. Zo kan je daarna meteen aan de slag (of beter: de fiets op)!