Leren fietsen op eender welke leeftijd

211012_Congres VOS_DD (3)

Leren fietsen op eender welke leeftijd

Door de opkomst van alternatieve vervoersmiddelen zoals de elektrische step, door uit gewoonte de auto te nemen of omdat ze bang zijn om met hun kinderen te fietsen, hebben minder en minder ouders de behoefte om hun kind echt goed te leren fietsen.

Leerkrachten lopen zo steeds vaker tegen een probleem aan wanneer ze met de fiets op uitstap gaan. Tijdens deze sessie laten we verschillende spelletjes en oefeningen zien die je kan gebruiken om leerlingen op een latere leeftijd te leren fietsen.