Meester op de fiets

Het project “Meester op de Fiets” is een uniek samenwerkingsverband tussen MOEV, VIAS en Mobiel 21 waarmee ze de fietsvaardigheid bij de leerlingen van de lagere scholen willen bevorderen.

Samen met de klasleerkracht zorgt een externe fietsmeester- of juf voor een praktische fietseducatie van de leerlingen op school. De fietsmeester of – juf stelt een aantrekkelijk en uitdagend fietsparcours op. Ter ondersteuning van de leerkrachten ontwikkelden ze praktijkfiches per leerjaar en zelfs lesfiches voor extra theoretische fietslessen in de klas. Ook voor de ouders hebben ze interessante tips en tricks voor verdere fietsvaardigheidstraining thuis.