Meet de impact van fietsacties met een CO²-calculator

co2

De CO2-calculator is een digitale tool die het mogelijk maakt om de CO2-uitstoot van de emissiebronnen in jouw school te monitoren en in te zetten bij klimaateducatie. Voer samen met jouw leerlingen metingen uit en vul de gegevens in in de CO2-calculator. Deze rekent alles om naar CO2-uitstoot en geeft deze bevattelijk weer. In deze sessie wordt gedemonstreerd hoe je de calculator kan inzetten om de impact van een fietsactie te berekenen. Zo krijgen leerlingen inzicht in de voordelen van fietsen en goesting om vaker te fietsen want ‘Meten is weten’ en weten draagt bij tot gedragsverandering.