Ouders met hun kinderen aan het fietsen krijgen

Tijd en goesting vinden tijdens de schooluren om fietseducatie te geven is één. Maar wat als je de ouders niet mee krijgt?

Wat als je het gevoel hebt dat sommige kinderen nooit fietsen met hun ouders? Hoe overtuig je dat soort ouders? Want uiteindelijk zullen al die kinderen ooit op een fiets kruipen, zichzelf overschattend (“hoe moeilijk kan het zijn?”). Dat soort kinderen lopen meer kans op een fietsongeval dan kinderen met veel fietservaring. Tijdens deze sessie geeft VSV-medewerker Paul je heel wat tips om al je ouders wat meer “fiets-goesting” te doen krijgen.