Minipop - Vrienden van de MUG

Reanimatie op kindermaat

Het voornaamste doel van project Minipop (De Vrienden van de MUG, 2009) is om de overlevingskansen van slachtoffers getroffen door een hartstilstand te verhogen, door het onderrichten van basisreanimatie aan het grote publiek en door het verspreiden van automatische externe defibrillators.

Meer specifiek bestaat het project Minipop er uit basisreanimatie te onderwijzen aan leerkrachten/opleiders (3u), die op hun beurt leerlingen/leden vormen binnen het kader van het onderwijs of jeugdorganisaties. De deelname en het educatief materiaal worden volledig gratis aangeboden. Het project wordt ondersteund door verschillende didactische materialen, een website (minipop.be) en sociale media.

Meer informatie nodig? Surf snel naar minipop.be!