Octopusplan

Werk maken van kindvriendelijke schoolomgevingen en duurzaam woon-schoolverkeer.

Het Octopusplan staat voor duurzaam woon-schoolverkeer en kindvriendelijke schoolomgevingen en -routes. Het Octopusplan is een deelwerking van de Voetgangersbeweging vzw en is ontstaan bij de invoering van de zone 30 in schoolomgevingen in 2005. Naast het gekende straatmeubilair heeft het Octopusplan een volledig aanbod voor scholen en gemeenten. Samen met u maken we, op korte én lange termijn, werk van duurzaam verkeer en veilige, kindvriendelijke schoolomgevingen met aandacht voor mobiliteit, klimaat, beweging, ontmoeting en zo veel meer. Want een weg die geschikt is voor kinderen, is goed voor iedereen!