BoekGoesting

Vlaams Brabant

Zet jouw school in op stappen en trappen met projecten die de fiets- en verkeersvaardigheid van de leerlingen vergroot of die zorgen voor een veiligere schoolomgeving? Dan kan je bij de provincie Vlaams-Brabant terecht voor:

• Subsidies en advies
    Wil je een project uitwerken dat duurzame verplaatsingen stimuleert en verkeersveiligheid in de kijker zet? Dan kan je bij de provincie niet alleen terecht voor advies op maat, maar ook voor financiële steun tot 5.000 euro per vestiging per jaar.
  • Verkeerseducatief materiaal
    Je kan bij de uitleendienst van de provincie terecht voor een mobiel verkeerspark, een behendigheidsparcours voor fietsers, een leskoffer dode hoek of GoPro camera’s waarmee leerlingen hun eigen fietsgedrag kunnen filmen.
  • Veilige schoolomgeving
    Kunnen infrastructurele ingrepen voor stappers en trappers de prioritaire routes naar jouw school veiliger maken? De provincie begeleidt je bij de knelpuntenanalyse en de opmaak van het plan en met financiële tussenkomst van maximum 50.000 euro per dossier.
  • Opleiding gemachtigd opzichter
    Wil je school met gemachtigd opzichters zorgen dat jouw schoolomgeving veiliger wordt voor kinderen? De provincie biedt een volledige tussenkomst in de opleidingskost.