Weg van 't school

Samen met je leerlingen werk je rond fietsveiligheid en STEM in de schoolomgeving.

In de verkeersongevallencijfers vallen vaak jonge slachtoffers tussen 12 en 14 jaar te betreuren. Het project Weg Van ‘t School wil hier verandering in brengen! Samen met hun leerkracht brengen leerlingen fietsroutes van en naar de school nauwkeurig in kaart. Dit doen ze aan de hand van het burgerwetenschapsproject Fietsbarometer van UGent. Deze gegevens worden in een GIS gegoten, waarna de leerlingen deze gaan analyseren. Na deze analyse, proberen de leerlingen in groep een inventieve oplossing te bedenken om hun route veiliger te maken.