Weg van 't School Challenge

Gratis schoolproject over Verkeersveiligheid & STEM

Weg van ‘t School Challenge, een samenwerking van Cera, Brightlab en Route2School, daagt jou en je school uit om verkeersveiligheid een centrale plek te geven. Dit unieke project richt zich niet alleen op het creëren van veilige schoolomgevingen, maar ook op het stimuleren van STEM-onderwijs. Samen bouwen we aan warme en zorgzame buurten, waar jongeren veilig naar school kunnen fietsen en waar de hele buurt baat bij heeft.

Doe mee aan het project en …

• neem gratis deel aan een startdag en online coachingsmomenten;
  • bestudeer de verkeerssituatie rondom de school en geef vorm aan een gedetailleerde schoolroutekaart;
  • implementeer verkeerseducatie op een leuke, laagdrempelige en visuele manier;
  • en ga aan de slag met STEM-activiteiten per graad om problemen te onderzoeken, oplossingen te bedenken én uit te werken (incl. gratis materiaalkoffer t.w.v. €250)

Ga de uitdaging aan en maak van verkeersveiligheid rond je school een echte topprioriteit!

Interesse? Meer info op Weg van ’t School Challenge

Brightlab_witte-achtergrond

STEM-onderwijslabo Brightlab

Brightlab is het STEM-onderwijslabo van RVO-Society. Brightlab stoomt jongeren klaar voor de uitdagingen van de 21ste eeuw met stimulerend, krachtig en innoverend STEM-onderwijs. Een grotere instroom in STEM, technische en wetenschappelijke studierichtingen zijn daarbij de ultieme doelstellingen.

Meer info op brightlab.be