Vlaamse Stichting Verkeerskunde

VSV-Logo-RGB-rood-voor-digitaal-V1

De VSV streeft samen met alle betrokken actoren naar nul verkeersslachtoffers. Door onze inzet en expertise zorgen we ervoor dat mensen zich veilig gedragen in het verkeer. Dat doen we door educatie en sensibilisering naar alle weggebruikers.

Op de kennismarkt kan je de materialen van de leerlijn verkeer in het basisonderwijs en de sensibiliseringspakketten voor een veilige schoolomgeving ontdekken.

Buiten, vlak naast de kennismarkt, kan je een rit maken in onze tuimelwagen. De unieke workshop die er aan gekoppeld is, wordt al aangeboden in het secundair onderwijs. Leerlingen die deze ervaring hadden, vergeten nooit nog  een gordel te dragen in de wagen. We zijn momenteel volop aan het onderzoeken of deze ook geschikt kan zijn voor de derde graad basis.