Verkeerseducatie in de klas

quiz

Naast de praktijktraining is het van belang dat kinderen ook de verkeersregels kennen voor voetgangers en fietsers, de betekenis van verkeersborden, de voorrangsregels, enzovoort. Ze moeten weten hoe zich te gedragen in de buurt van een groot voertuig, hoe zich duurzaam te verplaatsen en hoe zich zichtbaar te maken in het verkeer. Om je leerlingen hiermee aan de slag te laten gaan, kan je deelnemen aan drie verkeerstoetsen. De drie toetsen komen met bijhorend lesmateriaal zodat de leerlijn theorie rond verkeerseducatie helemaal goed zit.

Tijdens deze sessie maak je kennis met het materiaal en de online tools. Kom ook te weten wat andere leerkrachten vinden van De Grote Verkeerstoetsen.

Aangeraden voor: leerkrachten van de lagere school, maar uiteraard is iedereen welkom.